tisdag 11 augusti 2009

Svammel II

Om man nu bestämmer sig för att klota, så ska man göra det på en Ducceklubben-körning.
Här finns all hjälp man kan tänkas få. Folk sitter inne med kunskap, och framförallt reservdelar :-)
Kan nästan tro att det finns en liten sub-klubb innom klubben. Den skulle kunna heta Hamster-klubben. Vissa har en förkärlek till att samla på sig allt möjligt, när det gäller delar o tillbehör. Vilket gör det klart mycket enklare för en klant som mig.

En timma efter kraschen så hade jag en ny kylare, och höger motorkåpa som hade spruckit. Det andra vanliga krafset som brukar gå sönder, som tex bromsgrepp, fotpinnar, styrhalvor och kåpor m.m. hade jag sen innan liggandes (börjar sina nu).
Det sista jag gjorde var att leta upp en borttappad bromskloss. Den hittade jag senare vid brottsplatsen. Dagen var räddad, och jag kunde lasta in skrotet och bege mig hem igen.

Nu var det bara och bita ihop. Jag hade 2 dagar på mig att fixa allt innan rejset. Påvägen hem kände jag mig bra sliten, och började stelna till riktigt ordentligt. Fixade så att jag kunde åka till några kompisar, som har ett underbart garage och en gäststuga. Där skulle det bli perfekt att fixa allt. Samt att dom kunde ha lite koll på mig dom närmsta dygnen. Va lite orolig över hur kroppen skulle reagera i det närmaste.

Såhär halvvägs in i tävlingssäsong, så har jag upptäckt att jag faktiskt har lite olika "sponsorer". Det är ju riktigt fantastiskt och kul. Kan inte nog tacka er, för den hjälp jag faktiskt får. Tack!

  • Tommy Larsson *Mentor, Tips, råd, hjälp m.m
  • Per & Mayya *Mat och husrum/garage
  • Michael Bergendahl *Lånar ut delar från en vilande Ducce
  • Erik Mullo *Lån av transponder
  • Dr. Kaiser *Goa piller när dom behövs :)
  • Rune Ducce (Boström) *Brainstorming, Delar m.m
  • Henrik Ahlström *Utlåning av delar
  • Zeeke *Delar
  • Mackan *?
  • Axel Magnestrand * Delar
  • Pappa Magnestrand *En hjälpande kram
  • Anna Cedvén *En tröstande kram (tror det var du, var lite groggy :)
  • Samt dom som kommer och kollar på mina rejs
  • m.fl

Om nu ngn skulle känna sig glömd, och utanför denna listan. Så får ni helt enkelt påkalla mer uppmärksamhet ;)

Tusen tack!!

2 kommentarer:

  1. Inte nog med att du får ihop en fillt fungerande hoj (nästan), så blir jag bara så jäkla impad av körningen så snart efter den klotningen.
    Stå på dej, du är en riktig BoTT:en hjälte ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack för dom orden :)
    Man gör galna saker, när det är roligt.

    SvaraRadera