torsdag 4 juni 2009

Del.2

Ett jäkla oväder höll mig vaken hela natten. Men jag hade det varmt o mysigt bak i bussen iaf.
På morgonen var det såntdär typiskt väder, då man inte vet om det ska regna eller torka upp.
Sköt från höften, och chansade hej vilt. Slängde på regndäcken, och hoppades på det bästa.

Självklart gjorde jag ett felaktikt val, så jag fick byta tillbaka till slicks igen. Dock gick flera förbi o tackade för att jag hade satt på regndäcken. Vad gör man inte för att hjälpa till med att få bättre väder :)
Som vanligt kändes första passet stelt och helt förtvivlat. Tessan funkade som hon skulle, men jag var stel, och lite sömndrucken. Började tvivla på att jag skulle hitta rythmen.
Knudan är en ganska så teknisk bana, där det svänger konstant. Finns egentligen bara en raka där man kan vila sig på.. i säkert 2 sekunder.

Trägen vinner, och framåt dagen så började saker o ting falla på sin plats. Det var riktigt roligt att köra. Kändes som att jag hade gjort vissa framsteg i vissa partier. Tiderna talade sitt klara språk, och jag började plocka ner varvtiderna sekund för sekund. Nöjd med dagen så klappade jag Tessan lite extra på tanken, och tackade för gott samarbete.
Kvällen spenderades med trevliga klubbkamrater och grillad mat, som lagades av våra kockar i klubben. Tack Hauge och Anna!

Andra dagen bestod mest av att försöka finslipa lite spårval o teknik. Motvilligt kan jag faktiskt erkänna att det hade varit lite bra om Tommy hade vart där o "tjötat". Men man är ju en stor kille nu, så jag fick ta mig i kragen och lösa det efter bästa förmåga.
Framstegen fortsatte, och det kändes bättre o bättre.
Hade varit lite fundersam över hur kondisen skulle reagera. Vi ska nämligen köra 17 varv på denna banan, och med Anderstorp kvar i minnet. Så är det inte helt utan att jag var lite orolig. Men även där så gick det bättre än väntat. Nu är det iofs lite skillnad på en sånhär bankörning, och rejstempo. Men det känndes helt ok ändå.

Inför sista passet råkade jag hitta min videokamera i en av väskorna. Självklart 5 min innan jag skulle ge mig ut. Stressmonterade den på hjälmen med ett par varv silvertejp. Riktigt nöjd, och laddad för en riktig bombrepa, begav jag mig ut på äventyr ... för att sedan filma 15min rakt ner i asfalten. Skulle kanske kollat riktningen på linsen :-/



Poto: Ronny Holmström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar