tisdag 2 juni 2009

Knudan 28-29/5 Del.1

Jäklar vad skönt det är att ha en liten buss. Bara o slänga in "skiten" och dra. Lustigt nog så blir det ganska fullt även med mer utrymme.

På vägen ner satt jag o småfilosoferade, så jag missade avfarten från E6:an och hamnade nästan vid center syd (bara 5 mil fel) Men man sitter ju så skönt i skåpet så det gör ju inget :)

Väl på plats så han jag inte mer än leta upp en plats, så kom 08:na. Andreas o Ronny. Lyckades övertala dom att slå läger med mig. Fick på detta sättet en liten nätt tältlänga på ca 12m. Trevligt med lite utrymme. Kvällen gick åt till att slå läger, pilla lite med Tessan (fick ladda batteriet), och snacka skit o spårval.

Natten invigdes sovandes i nyförvärvet "Trumpeten". Altså skåpbilen, som Tommy döpte ganska omgående på Anderstorp. Den har en ful ovana att spontanlarma lite då o då. Var lite byxis att den skulle slå revelj under natten. Men jag har hittat ett mönster i larmandet (tror jag) Så natten gick smärtfritt. Lyckades förinta en nyinköpt lampa efter hela 1 timmas användning. Dock höll jag liv i elementet jag köpte samtidigt. Den värmde gott och jag hade det riktigt mysigt där bak. Somnade in till ljudet av storm o ljudligt regnande. Imorgon åker regndäcken på tänkte jag, med ett leende.


1 kommentar: