tisdag 23 juni 2009

Rejs Knudan Part 3

Taktik-Tommy tar emot mig med korsade armar i depån. Jag fattar ingenting, tyckte jag varit duktig som överlevt slaget ute på banan. Folk hade legat som sköldpaddor på rygg ute i bollhaven. Vad faen är det nu då?

T: - Jag sticker bort o hämtar tiderna från kvalet.
P: - Jaha!

Tog av mig det halvblöta stället och småfixade lite med Tessan. Allt medans jag funderade på vad som rörde sig i Tommys huvud. Vårat samarbete hade i mångt o mycket börjat likna ett långvarigt förhållande. Man talar med kroppsspråk, och håller varandra på halster. Bara för att få den andra i underläge. Sen när man vänder ryggen till, så slår man hårt o brutalt undan benen för den andra. Giganternas kamp!
Tanken om att kicka honom slog mig, men det skulle kanske bli svårt. När han faktiskt är här på frivillig basis för att hjälpa mig. Är han inte snäll så får han sova i tältet, bestämde jag iaf.

Det regnade fortfarande, och passande nog så hängde åskmolnen tungt över depån, när Tommy kom gåendes tillbaka med dom vita små lapparna fladrande i handen. Ett intetsägande minspel hade klätt hans ansikte. Jag låtsades som ingenting, vände ryggen åt honom, o pillade lite med det första jag kom åt.

T: - *harkel* Jaha! Hur tror du detta gick då?

Står fortfarande med ryggen åt honom. kommer på mig själv med att pilla helt oplanerat med min hörselproppar. Jag tänker faen inte förlora den här kampen.

P: - Jadu! Gick la ganska bra med tanke på..

Tommy avbryter mig.

T: -Vilken plats hamnade du på tror du?

P: - Nja.. mitten ngn stans kanske?

Vände mig om, och tittade på Tommy. Såg på honom att han brottades med något innom sig själv. Dock fortfarande med ett intetsägande ansikte. Det var tyst en liten stund.

T: - *harkel* Det är ju faktiskt bra lustigt. Låt inte detta gå dig över huvet. För vi har lite att snacka om sedan. Du kvala in som 6a.

Nöjd med mig själv, så svarade jag inte. Utan höjde bara lite på ögonbrynen, och vaggade lite sådär upplysande på huvet. Allt för att ge ett intryck av att det var ju "ganska ok"

Tommy hade inte alls varit nöjd med mitt kval. Utan han menade att kval inte är rejs. Ja ni hör hur konstigt det låter.
Om man nu fastnar bakom ngn, och man inte kan komma om för ett fritt varv. Då SKA man gå in i depå eller ngt för att skaffa lucka. Så att man kan komma ut för ett fritt varv, och lägga en så bra tid som möjligt.
Ja såhär i efterhand så låter det ju ganska klokt. Själv så hade jag fullt upp med att överleva där ute, och köra slalom mellan klotade hojar o argt viftande flaggor. Dessutom första gången på en regndränkt bana.
Sen när han förvånat hade sett min placering, så hade han mjuknat lite och sparat på vokabulären. Tror t.om att han vart lite stolt över mig. Tyckte mig faktiskt se ngt litet glansigt i ena ögonvrån ;)

Jag var iaf självklart jättenöjd med kvalet. Det som Tommy hade retat sig på, lägger jag helt och hållet på honom själv. Det är ju han som ska gå igenom detta med mig innan jag beger mig ut på banan. Så det så!

Tack för hjälpen Tommy!
Du är guld värd!

... undra om jag blir klar med denna rejsrapporten ngn gång?

2 kommentarer:

  1. Guuuuuud vad spännande! Jag vill oxå ha en mentor. Är inte du klar med Tommy snart? jag kan tänka mig att låna honom :-)

    SvaraRadera
  2. Nähä du!
    Han är min, bara min!

    Du har ju en egen vad jag vet?

    SvaraRadera